~Cosplay svärd? Check.~

Idag leverades mitt fina svärd till mitt Ash cosplay( + Austria, och någon annan också I guesss? xD). Ett cermonisvärd från US marinen. :3 Jag måste lära mig hantera det också.. 8D (Aldrig hållt i ett riktigt svärd, endast min fina träkatanan och träsvärd som man haft när man var liten 8D)
OCH SOM TUR ÄR, det är inte vasst! :D Jo lite, men endast på spetsen, vilekt jag tänkte slipa ner på något sätt. >_< Imma ask mai da 'bout that.
Men det är fail, eftersom att jag ska cosplaya en ENGELSK karaktär, så borde jag väl inte ha en "svärd" från moderna USA marinen? xD Men hur som helst, det kommer bli awesome! >:3 Iockmed att det inte är ett plastsvärd i dålig kvalitet så kommer det se awesome ut. :3 Dock väger det mer än jag trodde och är GJORT I KINA. (Internationalitet <3)

Jag har även börjat SY på mitt cosplay! :D Ash cosplayet. Och denna veckan kommer min peruk! :'D (samt Tammys Madame red peruk xD). Så..
Svärd [x]
Vit tyg till grunden[x]
Blåtttyg [x]
Börjat sy [x]
Vitt kros [x]
Lila väst []
Hatt med fjäder[] ( till austria 8D)
Vingar []
Vita fjädrar [](får köpa på panduro hobby xD)
Guldkedje[](Geez! >_> Jag kommer inte hinna hitta en! D:)
Medalj []
Peruk []
Linser[] ( GHAHA.ö. kommer inte hinna köpa heller 8D)
GULD-BAND-PASPOAL-WHATSOEVER [        ]

Geeez. Och jag som tyckte jag kommit långt xDD
Men det mesta är inte nödvändigt. :3

Men.. nu till lite bilder på mitt fina svärd-chan 8D

N
b
v

Oh yes, inget billigt skit. |D



Kommentarer
Postat av: vampireknight!

; Min mamma är alltid sån xd. Men hon blev inte så sur när jag åkte till kodachi-kun och var hemma vid 21;30 xo? Men mormor & morfar fick damp >.<' (Mamma var bortes & pappa ligger på sjukhus än.)

Dom barha; DU SA ATT DU SKULLE VARA HEMMA MAX KLOCKAN 19;00 !! Jag barha; Men jag missade ju tåget -.-!! Dom; DET FUNKAR INTE !! ?



Bästa slutet på en awsome dag xd..



Ska troligen åka tåg med någon kille som jag kanske skulle åkt med till kodachi-kun om jag inte åkte med Linda ^^.



2010-10-14 @ 17:48:02
URL: http://chirudesweets.blogg.se/
Postat av: P-chan

Omg ett svärd!! 8D VILL HA 8D

2010-10-17 @ 19:25:12
URL: http://lillapchan.blogg.se/
Postat av: Furansu

Fiiint svärd~

2011-01-10 @ 21:25:31
URL: http://purpleraccoon.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2011-07-19 @ 23:02:21
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0